Ještě, než nakoupíte, určitě není od věci si daný eshop proklepnout.
Většina z nás už nějakou zkušenost s nakupováním přes internet už má, ale opakování je matka moudrosti a opatrnosti není nikdy dost.
Na internetu je spoustu diskuzních fór, kde si nakupující předávají informace, ať už pozitivních, či negativních. Může to být prvotní vodítko, zda u daného obchodníka nakoupit, nebo ne.
Existují i tzv. srovnávače, kdy zadáte název zboží, který hledáte a rovnou se Vám zobrazí pouze komodita o kterou máte zájem. Můžete řadit dle ceny, oblíbenosti, lokality, dostupnosti zboží, délka dodací lhůty, apod. Výhodou těchto srovnávačů je, že většinou jsou už recenze uživatelů, kteří u daného obchodníka nakoupili.
Každý eshop by měl mít na svých stránkách uvedené kontakty – název firmy, nebo jméno podnikatele, IČO, sídlo firmy, telefonický a emailový kontakt, včetně obchodního a reklamačního řádu. Nezanedbatelná je i informace týkající se dopravy, a ceníku za něj.
Platbu předem není dobré provádět u neověřených obchodníků. Pokud nemáte s daným obchodníkem zkušenost a reference nejsou úplně v pořádku, nebo je málo dostupných informací, je vhodné zvolit platbu až po doručení, tedy dobírku – tu platíte buď na poště, nebo přímo u kurýra, který Vám zásilku po domluvě přiveze.
Většina kurýrních společností už dnes nabízí možnost úhrady přes platební kartu, ale není dobré se na to spoléhat, a tak mějte hotovost raději připravenou, nebo si tuto informaci ověřte přímo u dopravce ještě před doručením.
Nikdy nepřebírejte zásilku, která má poškozený obal, či je na první pohled vidět nějaký hrubý nedostatek.
Pokud se zakoupeným zbožím nejste spokojeni, je tady možnost odstoupení od kupní smlouvy, i bez udání důvodu, a to do 14 dnů od převzetí.
Prodávající je povinen Vám vrátit peníze do 30 dnů. Lhůta začíná běžet prvním dnem následujícího po doručení od odstoupení od kupní smlouvy.