Škoda Fabia patří k nejčastěji prodávaným vozům v České republice. Jedním z důvodů je tradice výroby mladoboleslavských vozů z doby poválečné socialistické éry, kdy si srdce současných seniorů získávaly modely Škoda 1000 MB a Škoda 110 R Coupé. K velké oblibě těchto, dnes už veteránů, se zařadily moderní výrobky, mezi nimiž si i Fabia vybudovala své čestné postavení v síni slávy. První prototyp opustil montážní linku ke konci roku 1999 a dnes je již na trhu inovovaná III. generace, která se prodává od roku 2018.
Vůz nižší třídy „uživí“ i tažné zařízení
K jednomu z nejvyužívanějších příslušenství (nejen) vozů značky Škoda patří tažné zařízení. Vozy typové řady Fabia se sice řadí do kategorie malých automobilů, to však neznamená, že by nebylo možné s nimi převážet náklad. Na „kouli“ na Fabii je možné zapojit přívěs, zpravidla o nosnosti jedné tuny, a je možné také využívat nosiče na převoz jízdních kol na tažné zařízení.
Právě převoz bicyklů je na tomto typu nosníků pro vozidla této třídy optimální. Mají totiž omezenou nosnost střešní konstrukce a problematický může být i transport většího počtu jízdních kol na delší vzdálenost. Jízdou s koly na „střeše“ se totiž mění jízdní vlastnosti, u lehkých a malých vozidel to znamená nepříjemnosti při poryvu bočního větru, při jízdě vyšší rychlostí (po dálnici) a při předjíždění. Nezkušený řidič tak může být vystaven obtížné zkoušce ovládat vůz za těchto podmínek.
Výhodou nosiče kol na tažné zařízení Fabia Amsa.cz je i snadná montáž, kterou není nutné svěřovat odborníkům v autoservisu. Některé typy nosičů mohou převážet i čtyři kola o průměru kol 29 palců, který je nejžádanější na našem trhu. Náklad umístěný za zadními dveřmi nízko nad zemí má minimální vliv na styl jízdy a je také považován za nejbezpečněji uložený. Zároveň je možné nosiče i s koly sklápět a mít zajištěný přístup do zavazadlového prostoru vozidla.